Middags forslag

    Skrevet 28.10.2014 Klokka 18:49

Yeees, så på mandag var det dette som sto på menyen! Og det falt så i smak, ikke bare er det sunt men også veldig lett!

Alt du gjør er å lage en marinade av:
sweet chilli saus ca 1 dl
1 ss peanøttsmør
en dash soyasaus
litt chillikrydder
Her er det viktig å smake seg frem og du kan selvfølgelig justere målene etter hvor stekt/mild/tykk/søt marinade du vil ha.

Så marinerer du kyllingen i blandingen, jeg brukte ferdigstekt men du kan også bruke rå kylling. Velt den godt i marinaden.  Så er det å steke grønnsaker; jeg brukte: gulrøtter, erte-peis, vår-løk, løk og paprika. Surr løken litt først, så har du gulrøttene og kyllingen (om kyllingen er ferdigstekt kan du spare den til gulrøttene er blitt mykere i konsistens) i først for de trenger mest tid i stekepanna. Sleng oppi resten av grønsakene og miks det godt sammen, stekes noen minutter slik at alt er blitt varmt, gjennomstekt og passe mykt.



Så er det bare å drysse over litt salt, og servere i salatbladet, gjerne med litt rømme og ekstra chilli!

Håper du har lyst til å prøve dette en gang! Helt glutenfritt, hvetefritt og melkefritt er det også :) 

 

3 kommentarer

ååååå deilig

28.10.2014 18:55

Ojj, dette så enkelt og sunt ut:))

28.10.2014 18:57

nam, det så kjempe godt ut :)

28.10.2014 18:57

Det ser veldig godt ut :)

28.10.2014 20:22

Skriv en ny kommentar


hits